יום שישי, 13 באפריל 2007

מכתב חולה 2- התחלה של טיפול

אחרי שהלכתי עם אמא לרופא המומחה וקיבלתי הפניה לטיפול של פעם בשבוע לדיאטנית התחלנו את הטיפול.
הפעם הראשונה אצל הדיאטנית היה קצת מפחיד, מרגש, מוזר, לא ידוע מה צפוי לך, חוסר ביטחון והכי הרבה מדאיג,
אתה נמצא בתחושה של חוסר ביטחון, אתה לא יודע מה הולך להיות לך מה הולכים להגיד לך ואיזה מן ביקורת הולכים להעביר עליך פתאום הרגשתי באמת מוזרה, באמת לא שייכת.

ואז הגיע הרגע להכנס לדיאטנית בהתחלה נכנסתי עם אמא והדיאטנית הציגה את עצמה,אמרה שקוראים לה סופיה לוי, היא סיפרה קצת על מה שאנחנו הולכות לעשות יחד וגם קצת הסבירה לנו על המחלה.אחרי שהיא סיימה להסביר היא ביקשה מאמא להיות איתי קצת לבד, אמא יצאה ונשארתי עם סופיה במשך כ 45 דקות.
סופיה העלתה אותי להישקל וראתה שמשקלי מדורדר מאוד היא שאלה אותי מה אני אוהבת לאכול או יותר נכון מה אהבתי ולתת לה את התפריט המדויק מה אני אוכלת ביום, וביקשה גם זמנים שאלה אם אני אוכלת בין ארוחות ואם כן אז מה בקיצור היא פשוט ביקשה שאני אתן לה את התפריט המדויק של כל דבר שנכנס לי לפה ולבסוף היא סיכמה איתי את כמות הקלוריות שאני אוכלת ביום והכמות לא עברה את ה 500 קלוריות מה שאומר שזה מועט ולא מספיק.
היא שאלה אם אני בחוג כלשהו ואם כן באיזה אמרתי לה שאני לא בחוגים שהייתי בצופים ושאני משחקת מדי פעם עם חברות כדור עף פעמיים שבוע.
היא אמרה שאנחנו נתחיל מיד בבניית תפריט ושהיא לא רוצה לחכות ושאני אוותר על הכדור עף כי פעילות גופנית לא תעזור לי אלא רק תחמיר את מצבי, היא המליצה או יותר נכון אסרה עלי לעשות פעילות גופנית כלשהיא וביקשה לשמור על עצמי מהבחינה הזו.
אז הגיע החלק הקשה, בניית התפריט-
לפני שאני יוצאת מהבית ביה"ס אני צריכה לאכול 2 עוגיות, לא משנה איזה כל מה שאני אוהבת וכוס שתיה חמה.
בארוחת עשר בביה"ס אני צריכה לאכול כריך עם גבינה לבנה לא מתחת מ 5% שומן ואם אפשר בהפסקה השניה לאכול ירק או פרי.
בצהריים לאכול 3 כפות של פחמימות עם מנת עוף וכמובן בשר עדיף.
ארוחת ביניים בין הערב לצהריים לאכול מעדן ו-7 שקדים.
בערב לאכול ביצה קשה אחת עם סלט ירקות ואם אפשר כף גבינה לבנה/ קוטג'.
וככה עד למשך שבוע הבא לפגישה הבאה שלנו.

אין תגובות: